Tuesday, December 22, 2009

Bukan


memang aku bukan siapa-siapa mu
aku bukan pangeran dikerajaan cintamu
aku bukan pujangga dipuisi cinta mu
aku bukan panutan dikehidupan mu 
aku bukan idola dimata mu
aku hanya orang biasa
yang ingin menjadi pelindung mu

aku hanya bintang dimalam indah mu
aku memang tak seperti bulan yang menerangi malam mu
tapi aku dapat memandu mu dalam kebimbangan gelapnya malam

aku hanya awan disiang mu
aku memang tak seperti mentari yang menyinari hari mu
tapi aku dapat melindung mu dalam teriknya kehidupanmu

aku hanya embun ditaman mu
aku memang tak seperti airterjun yang mempesona dihatimu
tapi aku dapat menyejukan hatimu saat engkau gundah

aku hanya karang dipantai mu
aku memang tak seperti air laut nan biru yang memukau
tapi aku dapat menahan gelombang masalah mu

aku bukan kekasih mu
aku bukan cintamu
aku bukan siapa-siapa
aku hanya seorang mencoba untuk mendapatkan perhatian dan cinta mu


*) gambar dari psychologytoday.com

0 komentar:

Post a Comment

 
Copyright © Roby Erlangga's Blog. All rights reserved.
Blogger template created by Templates Block | Start My Salary
Designed by Santhosh